Każdy początkujący copywriter boryka się zazwyczaj z podstawowym problemem. Tym problemem jest dostępność zleceń. Przebicie się na rynku i wyrobienie sobie marki nie jest łatwe. Kluczem do sukcesu w copywritingu jest dobre portfolio. Na szczęście w polskim Internecie możemy znaleźć kilka ciekawych portali, które ułatwiają stawianie pierwszych kroków w profesjonalnym copywritingu. Jednym z takich portali jest GoodContent.
Jak zacząć pisanie tekstów na GoodContent? Jakie rodzaje treści można pisać na GoodContent? Ile można zarobić na GoodContent? Te pytania pojawiają się w głowie wielu internautów zainteresowanych copywritingiem. W poniższym tekście postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości.
GoodContent.pl – co to za portal?
Co to jest GoodContent? Jest to platforma, która łączy copywriterów z klientami zamawiającymi teksty. Klienci platformy GoodContent zamawiają teksty do napisania. Zlecenia klientów realizowane są przez zarejestrowanych na platformie copywriterów. Platforma GoodContent chwali się współpracą z ponad 20000 copywriterami. Dzięki tak szerokiemu gronu współpracujących copywriterów ułatwia realizację tekstów w zasadzie na każdy temat. Korzystanie z funkcjonalności platformy Goodcontent przeznaczonych dla copywritera jest proste. Po zalogowaniu się na swoje konto widzimy listę dostępnych zleceń. W każdym zleceniu mamy wyszczególnioną stawkę za 1000 znaków, stawkę za całość tekstów, termin wykonania zlecenia oraz wytyczne dotyczące jakości i tematyki tekstu.
GoodContent.pl – jak wygląda rejestracja?
Jak zarejestrować się na platformie GoodContent? Rejestracja copywritera polega na wypełnieniu stosownego formularza. Formularz rejestracji w portalu GoodContent zawiera nie tylko pola charakterystyczne dla formularzy tego typu. Oprócz wypełnienia tradycyjnych pól, takich jak imię, nazwisko czy adres email mamy jeszcze jeden obowiązek. Musimy napisać próbny tekst na podany temat. Tekst próbny powinien zawierać minimum 500 znaków. Po akceptacji tekstu możemy zalogować się na swoje konto i przystąpić do realizacji zleceń.
Goodcontent.pl – jakie teksty można pisać?
Jakie teksty można pisać w GoodContent? Lista zleceń jest bardzo przejrzysta. Ułatwia to namierzenie zlecenia, które będzie dopasowane do naszych umiejętności i oczekiwań. W GoodContent znajdziemy zlecenia napisania wielu rodzajów tekstów. Na liście zleceń spotkamy się między innymi ze zleceniami na poniższe rodzaje tekstów. Opis produktu
- Opis kategorii
- Tekst typu precel
- Wpis do katalogu
- Artykuł średniej jakości
- Artykuł blogowy
- Treść na stronę
Duże zlecenia mogą być podzielone na mniejsze. Na napisanie każdego tekstu mamy sześć godzin. Każde zlecenie zawiera minimalną liczbę znaków do napisania. Cena za 1000 znaków ustalana jest bezpośrednio przez zleceniodawcę. Jest to ciekawa formuła, która umożliwia łatwych zleceń, które mogą być opłacalne.
GoodContent.pl – ile można zarobić?
Ile można zarobić w GoodContent? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W portalu GoodContent wartość każdego zlecenia jest wyceniana przez zleceniodawcę. W związku z tym rozpiętość cenowa dla danego typu tekstu może być bardzo szeroka. Wiele też zależy od zaangażowania copywritera. Żaden copywriter nie będzie mógł narzekać na brak zleceń, których liczba oscyluje wokół kilku tysięcy. Portal Goodcontent prowadzony jest też przez poważny podmiot, więc nie ma też zagrożenia związanego z brakiem wynagrodzenia za wykonane teksty. Próg do wypłaty w portalu jest symboliczny – 100 złotych. Rozliczenie wypłaty odbywa się w zależności od statusu copywritera.
Podsumowanie
Portal GoodContent.pl to dobra opcja dla każdego internauty, który chce spróbować swoich sił w profesjonalnym copywritingu. Platforma umożliwia szybkie dotarcie do pierwszych zleceń. Skorzystanie z platformy GoodContent.pl może być dla początkującego copywritera cennym doświadczeniem.