Napisanie poprawnego pod względem gramatycznym i stylistycznym tekstu nie jest łatwym zadaniem. Z tym problemem może borykać się każdy copywriter pracujący pod presją czasu. Na szczęście z pomocą przychodzą nam różne narzędzia dla copywritera. W tym artykule przedstawiamy kilka narzędzi przydatnych dla każdego copywritera.
Jakie narzędzia potrzebuje copywriter?
Narzędzia te pomogą w napisaniu atrakcyjnego i poprawnego tekstu. Dzięki nim z łatwością dostosujesz swój tekst do wymogów SEO. Dodasz również do swojej twórczości atrakcyjną grafikę. Nikt nie lubi przepłacać. Dlatego wszystkie przedstawiane poniżej narzędzia dla copywritera są zupełnie darmowe lub też mają bezpłatną opcję z podstawowymi funkcjami.
Microsoft Word Online
Podstawą dla każdego copywritera jest dobry edytor tekstu. Warto zaufać sprawdzonym rozwiązaniom. Microsoft Word w wersji online jest zupełnie darmowy. Posiada on wiele ciekawych funkcji, które ułatwiają szybkie pisanie dobrych tekstów. Do nich możemy zaliczyć między innymi rozbudowaną autokorektę tekstu. Zwraca ona uwagę na interpunkcję, ortografię, podwójne spacje oraz wiele innych niedociągnięć.
Do dyspozycji mamy również licznik znaków (w opcji ze spacjami i bez spacji), licznik słów oraz akapitów. Alternatywą dla rozwiązań od Microsoftu jest Google Docs. Co wybrać? Warto przetestować i ocenić oba programy.
Ortograf.pl
Znakomite narzędzie, które przyda się w sprawdzeniu poprawności tekstu. Posiada znacznie większe opcje korekty niż opisywany wcześniej Microsoft Word Online. Ortograf.pl pomoże w znalezieniu i skorygowaniu między innymi błędów składniowych, frazeologicznych. Zwraca uwagę na zasady pisowni wielką i małą literą. Jest wyczulony na wszystkie zbędne powtórzenia, złe myślniki oraz błedy logiczne. Wszystko po polsku i za darmo.
Synonimy.pl
Każdy copywriter może borykać się z problemem nadmiernych powtórzeń słów w swoich tekstach. Problem ten jest wprost proporcjonalny do długości pisanego tekstu. Czasem również wymogi SEO wymagają użycia określonej liczby danego słowa. Zbyt duże nasycenie może powodować spadek pozycji tekstu w wynikach wyszukiwania.
Portal Synonimy.pl jest wirtualnym słownikiem wyrazów bliskoznacznych. Dzięki temu narzędziu zdołamy znaleźć wyrazy o takim samym znaczeniu, które zastąpią powtórzenia w tekście. Serwis dostępny jest bez żadnych opłat.
Yoast SEO Content Editor
Yoast Seo to nie tylko wtyczka do Wordpressa. Twórcy wtyczki udostępniają również edytor seo w wersji online. Edytor ma możliwości podobne do popularnej wtyczki. Dostępny jest niestety tylko w języku angielskim. Pomaga jednak w spełnieniu podstawowych wymagań seo dotyczących długości meta tagów oraz długości i struktury tekstu właściwego.
Google Trends
Google Trends to serwis, który pozwala zorientować się w popularności różnych tematów w wyszukiwarce Google. Wystarczy wpisać badane słowo kluczowe lub też skorzystać z podpowiedzi fraz, które zyskują szybko na popularności. Nieocenione narzędzie dla wszystkich, którzy pragną być na czasie i poruszać tematy modne wśród internautów.
Semstorm
Semstorm to serwis oferujący między innymi rozbudowane usługi analizy stron www pod kątem seo. Usługi te są dostępne w jednym z kilku płatnych pakietów. Posiadanie darmowego konta niesie również za sobą wiele pozytywów. Do dyspozycji mamy ciekawe narzędzie ułatwiające analizę słów kluczowych.
Canva
Profesjonalny content marketing wymaga umieszczania atrakcyjnych grafik w publikowanych tekstach. Canva to rozbudowany edytor graficzny online. Canva umożliwia szybkie tworzenie profesjonalnych grafik, które można wykorzystać w swoich tekstach, mediach społecznościowych itd. Darmowe konto oferuje wiele ciekawych funkcjonalności.
Pexels
Pexels to popularna baza zdjęć, grafik i materiałów video, które można wykorzystać w swojej twórczości. Materiały zamieszczane w serwisie Pexels można wykorzystywać zupełnie za darmo na podstawie stosownej licencji. Zaletą serwisu jest ogromna liczba opublikowanych treści multimedialnych.
unDraw.co
Baza ilustracji w modnym i popularnym ostatnio stylu. W serwisie znajdziemy rysunki na każdą okazję. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki odpowiednie hasło w języku angielskim. Po chwili dostaniemy propozycje rysunków. Ciekawostką jest fakt, że każdy rysunek możemy dopasować do kolorystyki strony, na której zostanie umieszczony.
Copyscape
Copyscape to narzędzie, które pomaga w wykrywaniu plagiatu. Jest to istotne dla copywriterów, którzy tworzą unikalne treści. Copyscape analizuje tekst i porównuje go z innymi stronami internetowymi, aby sprawdzić, czy nie jest kopiowany. Dzięki temu narzędziu możesz mieć pewność, że Twoje treści są oryginalne i nie naruszają praw autorskich.
Trello
Trello to narzędzie do zarządzania projektami, które może być przydatne dla copywriterów w organizacji pracy. Możesz tworzyć tablice, listy i karty, aby zorganizować swoje zadania, śledzić postępy i współpracować z innymi osobami. Trello pozwala również ustalać priorytety, dodawać terminy i przypomnienia, co pomaga w efektywnym planowaniu i realizacji projektów pisarskich.
Narzędzia dla copywritera. Podsumowanie
Narzędzia dla copywritera to nie tylko edytor tekstu oraz baza grafik oraz ilustracji. Lista narzędzi może zostać rozszerzona o dodatkowe pozycje. Zarabianie jako copywriter wymaga również między innymi dobrej organizacji pracy. Dlatego jeden z następnych wpisów poświęcimy na rozwiązania nieoczywiste.